Ale kdepak. Opravdu A-I-D-A-M. Nezbytná součást každého podnikání, bez které jste prostě nahraní a můžete to zabalit. Jako vážně.
A-I-D-A-M jsou počáteční písmena 4 anglických slov, na která můžete narazit v článcích o marketingu. To páté M jsem si dodala já. Protože je velmi důležité a aby se (vám) to lépe pamatovalo. Ráda si věci zjednodušuji.
Když ovládnete těchto pět písmen, bude se třást každá konkurence!
A jako attention ⇒ upoutat POZORNOST
„Pozor, pozor, na druhou kolej přijíždí vlak.“ Popravdě už je to dost ohrané, měli by to změnit, protože už je nikdo neposlouchá. A přesně tak to funguje u zákazníků. Když nebudete zajímaví, ve změti reklam se prostě ztratíte.
Buďte jiní! Buďte zábavní! Buďte tvůrčí! Buďte nepřehlédnutelní!
Pomozte si sloganem, grafikou, obrázkem, videem, …
Ale stále se držte poselství, které chcete sdělit. Vyvolejte hlavně ZVĚDAVOST, aby klikli. Jinak sbohem a šáteček.
I jako interest ⇒ zajistěte si ZÁJEM
Zákazník zbystřil a teď je potřeba ho neztratit hned v úvodu vaší nabídky. První pohled a dojem není důležitý jen u lidí, ale i u článků, inzerce nebo příspěvků na Facebooku.
Nejprve podchyťte problém zákazníka. Musí se vžít do situace a říci si: „Tady mě znají. Jak to sakra mohou vědět? Přesně to se mi děje.“ A krásně tak přecházíme k následujícímu kroku.
D jako desire ⇒ nejlépe palčivá TOUHA
Zákazník už ví, že vy víte. Že znáte jeho problém a už nedočkavě čeká, že mu dáte řešení. A taky, že ano. Váš produkt nebo službu!
Možná ještě váhá a pochybuje a od toho jste tu vy, abyste mu dali pádné argumenty a důvody, aby koupil. A víte, jaké to jsou?
Něco, co jeho život zjednodušší, zlepší, ulehčí, pomůže mu od problémů, které jste nastínili na začátku.
Bez ohledu na cílovku zákazníci vždy mají 2 důvody ke koupi. Morální a ekonomický. Chtějí být lepší a zároveň myslí na sebe, co jim to přinese.
A jako action ⇒ je potřeba to završit AKCÍ, tzn. kliknout na tlačítko
Nemusí to být vždy koupit, může to být registrace k webináři, stažení magnetu, každopádně jsme ho dovedli tam, kam jsem potřebovali, tak si to nyní nezkažte nějakými kudrlinkami, omáčkami a nejasnostmi.
Dejte mu jasně najevo, co má udělat. OPRAVDU JASNĚ! Lidi jsou nevyzpytatelní, takže ideálně přesně napsat, co mají udělat. „Přihlašte se na webinář kliknutím na tlačítko. ⬇️“ A na tlačítko jednoznačné nápisy. „Koupit.“ „Zarezervovat si termín.“
Žádné „vložíme do košíčku“ nebo „dáme si kávičku a u toho si popovídáme“.
Pokud s nimi komunikujete v chatu a potřebujete, aby klikli na tlačítko, buďte ještě důraznější. Než jsme se poučili, že lidi si dělají, co chtějí a začali to psát doslova, jak pro blbé, stávalo se, že text zněl.
„Opravdu se chcete odhlásit?“ a následovalo tlačítko „odhlásit“ a lidi napsali „ano“. Dnes už je věta doplněna o „Pokud ano, klikněte na ODHLÁSIT. ⬇️“
M jako must pay (must have) ⇒ poslední krok MUSÍ ZAPLATIT (MUSÍ TO MÍT, tak moc, že dorazí)
Určitě to sami znáte. Uděláte objednávku, není možnost platby kartou nebo ji zrovna nemáte po ruce a zapomenete.
To samé zákazník. Připomeňte mu v upomínkovém e-mailu nebo ve zprávě v chatu, proč se rozhodl si produkt/službu koupit. Jaké důvody ho vedly k tomu, aby se přihlásil na webinář. Co vše najde, dozví se a pomůže mu vyřešit váš magnet, který si nechal poslat, ale ještě ho nestáhl a neotevřel. Jaký bude jeho život, když si produkt/službu pořídí.
Opět vyvolejte zájem, potřebu a akci k zaplacení objednávky.
Znali jste AIDAM? A co vám dělá největší problém při psaní článků, inzerátů nebo příspěvků na Facebooku? Napište nám do komentáře. ⬇️
Potřebujete konkrétní rady a tipy pro váš obor?
Ujasnit si cílovou skupinu a jak s ní komunikovat?
Zkontrolovat a zlepšit vaše příspěvky na Facebooku?
Dozvědět se jak podpořit jejich dosahy, aby je vidělo více lidí? Objednejte se na konzultaci.
A všechno toto a ještě mnohem více na ni společně rozklíčujeme, abyste konečně začali dosahovat očekávaných výsledků.
PS: Konzultace je u každého jiná, prostě na míru vašemu oboru, uvidíme, co přesně potřebujete a kam nás konzultace zavede.
Z teorie marketingu som poznala pomôcku AIDA, zdalo sa mi to vtedy veľmi užitočné a pamätám si tú postupnosť dodnes. S tým M na konci je to skutočne kompletné ! TLIESKAM tomu, až teraz je to vlastne logicky uzavreté.
Z teorie marketingu som poznala pomôcku AIDA, zdalo sa mi to vtedy veľmi užitočné a pamätám si tú postupnosť dodnes. S tým M na konci je to skutočne kompletné ! TLIESKAM tomu, až teraz je to vlastne logicky uzavreté.
AIDAM jsem neznala, díky za rozšíření obzorů. Naprosto souhlasím, je to tak. A takhle se to bude i dobře pamatovat.
AIDAM jsem neznala, díky za rozšíření obzorů. Naprosto souhlasím, je to tak. A takhle se to bude i dobře pamatovat.