Znáte AIDAM?!

Cože?! Snad eidam, ne?!

Ale kdepak. Opravdu A-I-D-A-M. Nezbytná součást každého podnikání, bez které jste prostě nahranímůžete to zabalit. Jako vážně.

A-I-D-A-M jsou počáteční písmena 4 anglických slov, na která můžete narazit v článcích o marketingu. To páté M jsem si dodala já. Protože je velmi důležité a aby se (vám) to lépe pamatovalo. Ráda si věci zjednodušuji.
Když ovládnete těchto pět písmen, bude se třást každá konkurence!

A jako attention ⇒ upoutat POZORNOST

„Pozor, pozor, na druhou kolej přijíždí vlak.“ Popravdě už je to dost ohrané, měli by to změnit, protože už je nikdo neposlouchá. A přesně tak to funguje u zákazníků. Když nebudete zajímaví, ve změti reklam se prostě ztratíte.
Buďte jiní! Buďte zábavní! Buďte tvůrčí! Buďte nepřehlédnutelní!
Pomozte si sloganem, grafikou, obrázkem, videem, …
Ale stále se držte poselství, které chcete sdělit. Vyvolejte hlavně ZVĚDAVOST, aby klikli. Jinak sbohem a šáteček.

 

I jako interest ⇒ zajistěte si ZÁJEM 

Zákazník zbystřil a teď je potřeba ho neztratit hned v úvodu vaší nabídky. První pohled a dojem není důležitý jen u lidí, ale i u článků, inzerce nebo příspěvků na Facebooku.
Nejprve podchyťte problém zákazníka. Musí se vžít do situace a říci si: „Tady mě znají. Jak to sakra mohou vědět? Přesně to se mi děje.“ A krásně tak přecházíme k následujícímu kroku.

 

D jako desire ⇒ nejlépe palčivá TOUHA 

Zákazník už ví, že vy víte. Že znáte jeho problém a už nedočkavě čeká, že mu dáte řešení. A taky, že ano. Váš produkt nebo službu!
Možná ještě váhá a pochybuje a od toho jste tu vy, abyste mu dali pádné argumenty a důvody, aby koupil. A víte, jaké to jsou?
Něco, co jeho život zjednodušší, zlepší, ulehčí, pomůže mu od problémů, které jste nastínili na začátku.
Bez ohledu na cílovku zákazníci vždy mají 2 důvody ke koupi. Morální a ekonomický. Chtějí být lepší a zároveň myslí na sebe, co jim to přinese.

 

A jako action ⇒ je potřeba to završit AKCÍ, tzn. kliknout na tlačítko

Nemusí to být vždy koupit, může to být registrace k webináři, stažení magnetu, každopádně jsme ho dovedli tam, kam jsem potřebovali, tak si to nyní nezkažte nějakými kudrlinkami, omáčkami a nejasnostmi.

Dejte mu jasně najevo, co má udělat. OPRAVDU JASNĚ! Lidi jsou nevyzpytatelní, takže ideálně přesně napsat, co mají udělat. „Přihlašte se na webinář kliknutím na tlačítko. ⬇️“  A na tlačítko jednoznačné nápisy. „Koupit.“ „Zarezervovat si termín.“

Žádné „vložíme do košíčku“ nebo „dáme si kávičku a u toho si popovídáme“.
Pokud s nimi komunikujete v chatu a potřebujete, aby klikli na tlačítko, buďte ještě důraznější. Než jsme se poučili, že lidi si dělají, co chtějí a začali to psát doslova, jak pro blbé, stávalo se, že text zněl.
„Opravdu se chcete odhlásit?“ a následovalo tlačítko „odhlásit“ a lidi napsali „ano“. Dnes už je věta doplněna o „Pokud ano, klikněte na ODHLÁSIT. ⬇️“

 

M jako must pay (must have) ⇒ poslední krok MUSÍ ZAPLATIT (MUSÍ TO MÍT, tak moc, že dorazí)

Určitě to sami znáte. Uděláte objednávku, není možnost platby kartou nebo ji zrovna nemáte po ruce a zapomenete.
To samé zákazník. Připomeňte mu v upomínkovém e-mailu nebo ve zprávě v chatu, proč se rozhodl si produkt/službu koupit. Jaké důvody ho vedly k tomu, aby se přihlásil na webinář. Co vše najde, dozví se a pomůže mu vyřešit váš magnet, který si nechal poslat, ale ještě ho nestáhl a neotevřel. Jaký bude jeho život, když si produkt/službu pořídí.
Opět vyvolejte zájem, potřebu a akci k zaplacení objednávky.

 

Znali jste AIDAM? A co vám dělá největší problém při psaní článků, inzerátů nebo příspěvků na Facebooku? Napište nám do komentáře. ⬇️

Chcete další rady a tipy pro vaše podnikání?
Přidejte se do naší skupiny na Facebooku. ⬇️
Podnikat chytře – dobýváme Facebook a Messenger

 

je zkratkou k vašemu úspěchu. Na Facebooku se pohybuje jako drak v oblacích, proto se na něj ve firmě Podnikat chytře specializuje a naučí vás chápat FB jako celek. Díky tomu budete na Facebooku vydělávat a neztrácet čas pokusy, omyly a vyhazovat peníze za reklamu. Potřebujete se odlišit ve svém MLM a chcete objevit svoji jedinečnou cestu, na které uspějete? Objednejte se na konzultaci.
Komentáře
  1. Z teorie marketingu som poznala pomôcku AIDA, zdalo sa mi to vtedy veľmi užitočné a pamätám si tú postupnosť dodnes. S tým M na konci je to skutočne kompletné ! TLIESKAM tomu, až teraz je to vlastne logicky uzavreté.

  2. Z teorie marketingu som poznala pomôcku AIDA, zdalo sa mi to vtedy veľmi užitočné a pamätám si tú postupnosť dodnes. S tým M na konci je to skutočne kompletné ! TLIESKAM tomu, až teraz je to vlastne logicky uzavreté.

  3. Bára Skálová napsal:

    AIDAM jsem neznala, díky za rozšíření obzorů. Naprosto souhlasím, je to tak. A takhle se to bude i dobře pamatovat.

  4. Bára Skálová napsal:

    AIDAM jsem neznala, díky za rozšíření obzorů. Naprosto souhlasím, je to tak. A takhle se to bude i dobře pamatovat.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.