Pořádáte soutěže na Facebooku? A dodržujete všechna pravidla?

Facebook je ráj soutěží. Narazíte na ně na většině fanpage.

Ale vymyslet opravdu dobrou soutěž, která zaujme, přivede nové fanoušky a zákazníky, není až taková sranda. Proto jsou všechny na stejné brdo. Nabídnout produkty, podmínit soutěž like na příspěvku a sdílením.
99 soutěží ze 100 takto vypadá.

Že mnoha lidem tyto soutěže nefungují, je jedna věc. Proč to tak je, na to se zaměříme v některém z příštích článků.

Mnohem větší problém je časté porušování pravidel a zásad komunity Facebooku. Díky porušení můžete mít problémy ohledně blokace. Nestraším vás jen tak pro nic za nic. Řešili jsme zrovna před 14 dny s naší klientkou. Takže to neberte na lehkou váhu!

Co musí obsahovat příspěvek týkající se vaší soutěže:

  • oficiální pravidla – nemusí být přímo na FB, ale můžete lidi odvést na svůj web, kde bude jejich celé znění
  • podmínky účasti v soutěži (věk, bydliště)
  • upozornění, že propagační akce není žádným způsobem sponzorována, podporována či spravována společností Facebook ani s ní spojena
  • prohlášení, že FB nemá žádné závazky vůči soutěžícím a výhercům
  • doporučujeme doplnit informace ohledně ochrany osobních údajů, upozornit, že zapojením do soutěže souhlasí výherce se zveřejněním svého jména v případě výhry na vaší fanpage
praktický checklist ke stažení

Zahráváte si s blokací od Facebooku, pokud:

  • vyhlašujete soutěž na vašem osobním profilu – soutěže mohou být spravovány na stránkách (fanpage), ve skupinách, událostech nebo v aplikacích na Facebooku
  • podmiňujete účast v soutěži těmito podmínkami:
    * „chcete-li se zúčastnit, sdílejte na vaší timeline“
    * „sdílejte na timeline přátel“
    * „pokud se chcete zúčastnit, označte v tomto příspěvku svoje přátele“

Nezapomeňte přesně definovat podmínky soutěže, ať si z účastníků neuděláte hejtry a vše si zbytečně nepokazíte:

  • soutěžící musí vědět, o co se hraje
  • datum a čas ukončení soutěže 
  • jak, kdy a kde bude soutěž vyhodnocena a zveřejněna jména výherců – nezapomeňte, že jménem fanpage nemůžete výherci napsat, pokud s vámi přes zprávy doposud nekomunikoval. Proto je vhodné, upozornit, že si výhru musí pohlídat. Psát jim ze soukromého profilu na soukromý profil je trošku problém, protože zprávy padají do žádostí o zprávy a mnoho lidí o tom neví.
  • co mají soutěžící udělat, aby se kvalifikovali do soutěže (komentovat, vložit fotku, napsat zprávu, …)
  • co se stane, pokud se výherce neozve, zda budete losovat náhradníky nebo výhra propadne
  • určitě je dobré doplnit, že výherce nemá nárok na kompenzaci výhry formou peněz
Že jste nevěděli, FB nezajímá!

Jo, zdá se to jako opruz, je to opruz, ale udělejte to,
až budete pořádat svoji soutěž na fanpage.
Že to nikdo nedělá, že pravidla porušují všichni?! Hmm.
Chcete být jako všichni a pak se divit, že vám FB zablokoval fanpage a přišli jste o několik let práce?! Dodržujte pravidla, chráníte si svůj vlastní zadek, pověst a podnikání.

Pravidla Facebook s nepřesnou pravidelností mění, takže občas mrkněte na jejich podmínky ZDE, zda stále ještě platí výše zmíněné.

Mějte vaše soutěže v pořádku, stáhněte si CHECKLIST, díky kterému se vám nestane, že by vám hrozily problémy nebo blokace od Facebooku.

je zkratkou k vašemu úspěchu. Na Facebooku se pohybuje jako drak v oblacích, proto se na něj ve firmě Podnikat chytře specializuje a naučí vás chápat FB jako celek. Díky tomu budete na Facebooku vydělávat a neztrácet čas pokusy, omyly a vyhazovat peníze za reklamu. Potřebujete se odlišit ve svém MLM a chcete objevit svoji jedinečnou cestu, na které uspějete? Objednejte se na konzultaci.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.