Vím, že se tak snažíte ušetřit čas a nakrmit všechny své $ociální sítě. Možná jste od velkých hráčů na českém rybníčku slyšeli, jak se vrhli na Instagram a měli tam za pár dní statisíce sledujících. Nebo vám prostě nejede Facebook tak, jak byste si představovali, a tak jste se rozhodli, že teda Instagram taky zkusíte a snad to tam bude lepší.
Ale ouha, najednou máte profil, fanpage, možná i skupinu a přemýšlíte, jak to udělat, abyste všude měli příspěvky, protože víte, že $ociální sítě pravidelnost milují a odvděčí se vám.
A snažíte se na ně vyzrát tak, že dáte příspěvek na Instagram a jedním kliknutím přesdílíte na svou fanpage. Však tam je na to tlačítko, proč by tam jinak bylo, že?
Nedělejte to. Škodíte si tím
Aby si fanoušek vybudoval co nejrychleji důvěru a stal se věrným zákazníkem, je ideální, když vás bude sledovat na co nejvíce $ociálních sítích – Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, Tik Tok, …
(Pokud se $ockami začínáte, rozjeďte nejprve pořádně jednu a pak si přidejte další, jinak nebudete mít funkční ani jednu a více si ublížíte, než prospějete.)
A teď si představte, že pro něho budete natolik zajímaví, že se rozhodne vás sledovat opravdu na více kanálech. A to na Facebooku a Instagramu. Upozornění mu hlásí, že jste publikovali příspěvek tam i tam. Je zvědavý a jde se podívat.
Ale ve chvíli, kdy po několikáté zjistí, že jsou to totožné příspěvky – stejná fotka, text, přestane mu dávat smysl vás sledovat na obou kanálech a z jednoho se odhlásí. Protože vy ho vlastně takto okrádáte o čas, kterého dnes prostě mají lidi „málo“.
Jak to udělat, abyste i tak ušetřili čas
Ten samý příspěvek použijte znovu (v případě potřeby s malou úpravou textu, LinkedIn vs. Tik Tok), jen ho dejte na jinou $ociální síť v jiný den. I když tento příspěvek uvidí vaši fanoušci po druhé, už je to něco jiného, než když ho vidí v tu samou chvíli. Naopak se vám může stát, že se danému člověku připomenete a on udělá krok k akci a něco si stáhne nebo dokonce koupí.
Příspěvky si naplánujte
A abyste ušetřili ještě více času, příspěvky si naplánujte dopředu na několik dní na více kanálů naráz. Budete tak mít přehled, co jste publikovali a v příspěvcích bude i určitá strategie, která vám bude navazovat a vy dosáhnete mnohem lepších výsledků, než nahodilým rychlým postováním příspěvků, které děláte za běhu a na koleni.
Pokud nevíte, jak strategicky plánovat, podívejte se na Chytrý Plánovač, který je pro vás připraven na celý rok včetně již vytvořených 195 příspěvků, do kterých dodáme jen vaše logo, které nám pošlete.
A ne! Plánování opravdu nesnižuje dosahy vašich příspěvků. Je to blud! Sám Facebook vytvořil nástoj pro plánování. Důležitý je obsah a jak moc jste schopni zaujmout své fanoušky a zákazníky.